هدف از نصب پرده هوا چیست؟

ویژگی های اصلی پرده هوا برای مصارف خانگی و تجاری

هدف از نصب پرده هوا روی درب، ایجاد سدی نامرئی اما موثر برای حفظ سرما یا گرما و تهویه مطبوع داخل است. به طور خلاصه وظیفه پرده هوا محافظت از کاری است که قبلا توسط دستگاه تهویه هوا انجام  شده است .

پرده‌های هوا (یا درب‌های هوا) دستگاه‌های تخصصی هستند که هوای مطبوع و نامطبوع را از هم جدا می‌کنند. علاوه بر این از ورود حشرات، مگس‌ها، دود، گرد و غبار جلوگیری می‌کنند.

زمانی که از دستگاه‌های تهویه هوا (air conditioner) استفاده می‌کنیم برای بازدهی بیشتر تمامی درب‌ها و پنجره‌ها را می‌بندیم. زیرا هوای سرد، خارج خواهد شد و هوای گرم تابستان وارد اتاق می‌شود و این خود هدر رفت انرژی است. اما اگر لازم باشد درب باز شود چه پیش می‎‌آید؟

به طور مثال یک رستوران را در نظر بگیرید. تهویه هوا در رستوران بسیار عالی کار می‌کند. اما هربار که مشتری جدیدی وارد می‌شود، هوای سرد و مطبوع خارج شده و هوای گرم، حشرات، گرد و غبار و دود وارد می‌شود.

قبل از شروع مقایسه پرده‌های هوای مختلف، نکته‌ای را باید مد نظر قرار دهیم و آن اینکه:

عرض دستگاه پرده هوا چقدر باید باشد؟

بیشتر تولیدکنندگان دستگاه‌های درب هوا مانند شرکت کریت، دستگاه‌هایی با عرض استاندارد 36 اینچ معادل حدودی 95 سانتیمتر ارائه می‌دهند. این نوع پرده هوا معمولا برای درب‌های واحدهای مسکونی به کار برده می‌شوند. مدل‌هایی با عرض بیشتر از 180 سانتیمتر برای مصارف تجاری مناسب‌تر است.

چه تفاوتی میان پرده‌های هوای خانگی و تجاری وجود دارد؟

در مشخصات ساختاری تفاوت خاصی وجود ندارد. تنها تفاوت این است که پرده‌های هوای تجاری عریض‌تر از نمونه‌های خانگی هستند زیرا معمولا درب‌های رستوران یا مغازه از درب خانه شما عریض‌تر است. 

4 فاکتور قابل بررسی قبل از خرید پرده هوا:

1-جریان هوا:

مهمترین فاکتور برای خرید پرده هوا که از زمان اختراع آن تاکنون وجود دارد میزان جریان هوای آن است. هر چه جریان هوای ایجاد شده توسط دستگاه بیشتر باشد، ایده‌آل‌تر است. این ویژگی مخصوصا زمانی که اختلاف دمای زیادی بین داخل و خارج از محیط وجود دارد کارآمدتر است. هرچه سرعت جریان هوا بالاتر از 800 متر مکعب هوا در ساعت باشد، گردش هوای مطلوبتری خواهد بود.

2-تولید صدا:

هر چه پرده هوا (Air curtain) صدای کمتری تولید کند و صدای آن کمتر از 55 دسی‌بل باشد مشتری بیشتری خواهد داشت.

3-قدرت:

برای بررسی قدرت پرده هوا باید ولتاژ مصرفی آن مورد بررسی قرار گیرد.

پرده‌های هوای قدرتمندتر (با ولتاژی بالاتر از 300وات) کارآمدتر هستند. اما، مبلغ درج شده روی قبض برق نیز بالاتر خواهد بود.

4-عرض دستگاه:

اگر درب ورودی با عرض 120 سانتیمتر دارید و پرده هوای با عرض 90 سانتیمتر در نظر دارید، انتخاب نامتناسبی انجام داده‌اید. زیرا عرض پرده هوا 30 سانتیمتر کمتر از عرض درب ورودی شماست. دمنده رو به پایین درب هوا نمیتواند تمام درب ورودی را احاطه کند و کار خود را به درستی انجام دهد. در چنین حالتی علاوه بر صرف هزینه، به نتیجه‌ای که مدنظر دارید نخواهید رسید و توقعی که از دستگاه خود دارید برآورده نخواهد شد.

پس بهتر است حتما قبل از خرید به مدل دستگاه و سایز آن توجه داشته باشید. هدف از نصب پرده هوا فراهم کردن آسایش و راحتی برای شماست.

 
عرض مناسب برای دستگاه پرده هوا
عرض مناسب برای دستگاه پرده هوا

مشاوران‌ کریت همواره کنار شما خواهند بود تا شما را در انتخابتان یاری کنند. کافی است با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه